by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης

Μοιραστείτε

by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης

Μοιραστείτε

Γέννηση:

Αθήνα, 1969.


Σπουδές:

Μαθηματικά (ΕΚΠΑ)

Πιάνο (Εθνικό Ωδείο Αθηνών & École normale de musique de Paris)

Ανώτερα Θεωρητικά (Conservatoire National Supérieur de Paris)

Σύνθεση – Phd (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)


Παρατηρήσεις:

Έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους μουσικούς και σύνολα, όπως ο Mark Menzies, ο Bartolo Piccolo, η Katrin Zenz, η Λορέντα Ράμου, η Ερατώ Αλακιοζίδου, ο Μηνάς Μπορμπουδάκης, η Ηρώ Σειρά, το κουϊντέτο χάλκινων πνευστών της ΚΟΑ, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, το κουαρτέτο εγχόρδων Vilnius (Λιθουανία), το Ensemble Metamorphosis (Σερβία), η ALEA III (Βοστόνη, ΗΠΑ), το κουϊντέτο τουμπών ‘Too…Bass’, το Aeris Trio, η Καμεράτα, κ.ά.

 

Έργα της παρουσιάζονται σε πολυάριθμα δισκογραφήματα, με ενδεικτική αναφορά το έργο Diathlassis, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην σειρά Greek Classics της Naxos (Flute Recital, της Katrin Zenz), και διεθνή φεστιβάλ [ενδεικτικές πρόσφατες συμμετοχές: International Review of Composers, στο Βελιγράδι (2019 & 2021), Φεστιβάλ Αθηνών (2022), στο ετήσιο Διεθνές Φεστιβάλ ‘World New Music Days’, της ISCM (2022)…

 

Το 2022 τιμήθηκε με το β’ βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού Σύνθεσης ‘Re-thinking Xenakis’.

 

Οι αναζητήσεις της εκτείνονται σε όλο το εύρος των σύγχρονων τεχνικών σύνθεσης. Στόχος αυτών των πειραματισμών είναι η διεύρυνση του μουσικού και δομικού οντολογικού χώρου, μέσα από αυτό που η ίδια αποκαλεί «τοπολογικό σχεδιασμό» του μουσικού έργου και μέσα από γενικευμένες «αποδομητικές-μορφογενετικές» διαδικασίες. Το σχετικό με τη μαθηματική μοντελοποίηση του μουσικού έργου επιστημονικό έργο της Φανής Κοσώνα εμφανίζεται σε δημοσιεύσεις, παρουσιάσεις σε σημαντικά συνέδρια του παγκοσμίου διεπιστημονικού χώρου μαθηματικών και μουσικής —όπως το συνέδριο ‘Mathematics and Computation in Music’, στο IRCAM (Παρίσι)—, διαλέξεις και διεπιστημονικές τοποθετήσεις.


Εκπαιδευτικό έργο:

Δίδαξε Ανώτερα Θεωρητικά, από το 1998, και Σύνθεση, από το 2004 έως το 2016, στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, όπου έχει εξάλλου πραγματοποιήσει πολυάριθμα σεμινάρια, σχετικά (1) με τεχνικές σύνθεσης και ανάλυση έργων του 20ού και 21ου αιώνα και (2) θέματα σύγχρονης σημειογραφίας.

Στο ίδιο ωδείο, λειτούργησε υπό την εποπτεία της «εργαστήρι σύνθεσης», το οποίο παρήγαγε πολυάριθμες συναυλίες με έργα των συμμετεχόντων στην πόλη της Καλαμάτας, αλλά και στην Αθήνα.

 

Έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια και διαλέξεις για θέματα σχετικά με την ανάλυση τεχνικών σύνθεσης και έργων του 20ού αιώνα.

 

Έχει επανειλημμένως συνεργαστεί με την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων και τον Παύλο Σεργίου, συνθέτοντας συμφωνικά έργα με εκπαιδευτική αντίληψη.

 

Εργάζεται ως μόνιμη καθηγήτρια, με ειδικότητα στα Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής, στο Μουσικό Σχολείο .


Περισσότερες πληροφορίες:

https://fanikosona.wordpress.com

Σχετικές καταχωρήσεις