by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης
Μοιραστείτε
by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης
Μοιραστείτε
Γέννηση:
Αγρίνιο, 1965.
Σπουδές:
- Πιάνο & Ανώτερα Θεωρητικά (Ορφείο Ωδείο)
- Τζαζ αυτοσχεδιασμός (δάσκαλος: Μάρκος Αλεξίου)
- Σύνθεση & Ηλεκτροακουστική μουσική (Conservatoire Eric Satie, Παρίσι)
- Σύνθεση (CNR de Paris)
- Aνάλυση φόρμας (CNSM de Paris)
- Σύνθεση & Μουσική τεχνολογία (IRCAM)
Εργογραφία (ενδεικτική):
- Piece pour Flute & Piano (1996)
- Elxis (1997) – Για 2 βιολοντσέλα
- Metaplasis (1997) – Για πιάνο
- Krousta (1998) – Για 4 περκασιονίστες
- Paralogismes (1999)
- Ensemble 1.7 (1999) – Για φλάουτo πίκολο, άρπα, κιθάρα, πιάνο, 2 περκασιονίστες και κοντραμπάσο
- Ensemble 2.11 (2000) – Για 2 φλάουτα πίκολο, όμποε ή σαξόφωνο σοπράνο, κλαρινέτο μπάσο, τρομπέτα, τρομπόνι, 2 βιολιά, βιόλα, βιολοντσέλο και κοντραμπάσο
- Music for 2? (2000) – Για 2 οργανοπαίκτες και μαγνητοταινία
- Saksti (2001) – Για σαξόφωνο τενόρο και ηλεκτρονικά
- Oria (2002) – Για φλάουτο μπάσο, κλαρινέτο μπάσο, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο και ημι-προετοιμασμένο πιάνο
- Praxis 4 Saxes (2003) – Για κουαρτέτο σαξοφώνων
- Psalmos 55 (2004) – Για 6μελή μικτή χορωδία
- Klama (2005) – Για οκταμελή μικτή χορωδία, ζωντανά ηλεκτρονικά και ηχητικά ντοκουμέντα
- Ephemeral & Drones (2006) – Για άρπα, κοντραμπάσο και 2 τριβόμενα τυμπάνια
- Brut (2009)
- Les Bacchantes (2010) – Φωνητική και σκηνική δράση για σόλο ερμηνευτή, ηλεκτρονικά και φώτα [Hommage à I. Xenakis]
- Pnoes (2011) – Για οποιοδήποτε πνευστό όργανο
- (2008) – Για γυναικεία φωνή, σαξόφωνο τενόρο, κλαρινέτο μπάσο, κουαρτέτο εγχόρδων και mask electronics
- (2012) – Για γυναικεία φωνή, κασέτα υπολογιστή και ηλεκτρονικά
- Geografia Sonora (2012) – Εγκατάσταση ήχου και βίντεο
- The Body Electric (2014) – Για γυναικεία φωνή που μιλάει και τραγουδάει, κλαρινέτο κοντραμπάσο και μπάσο, τρομπόνι, βιόλα, κρουστά και ηλεκτρονικά
- Vocalscapes on Walt Whitman (2014) – Εξακάναλο ηλεκτροακουστικό έργο & ηχητική εγκατάσταση
- Membranes (2015) – Για 6 τυμπάνια (2 μουσικοί)
- Roll…n’Roll…n’Roll (2015) – Για άρπα και ζωντανά ηλεκτρονικά
- …Landscapes & Monstrous Things (2016) – Για 2 βιολιά, βιόλα, τσέλο, πιάνο, ηλεκτρονικά & βίντεο [αφιερωμένο στον Eugen Gabritschevsky]
- Ensemble Sillages, Festival Electrοcution (2017)
- Interjections (2018) – Για κουαρτέτο σαξοφώνων και ζωντανά ηλεκτρονικά
- Error-The Pianist (2019) – Ορχηστρική όπερα για έναν πιανίστα, διαδραστικά ηλεκτρονικά, φώτα και βίντεο μεγάλης κλίμακας με σκηνικά κινουμένων σχεδίων
- Unstable cities (2021) – Sound-video installation (or movie)
- Slidings (2022) – Για σόλο πιάνο με προαιρετικά ηλεκτρονικά
- New work (2023) – Για φλάουτο, κλαρινέτο, κόρνο, τρομπέτα, κρουστά, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο και ηλεκτρονικά
Παρατηρήσεις:
Τη περίοδο 2000-01 παρακολουθεί στο IRCAM το ετήσιο πρόγραμμα Σύνθεσης και Μουσικής Πληροφορικής, δουλεύοντας με τους συνθέτες Jonathan Harvey, Tristan Murail, Brian Ferneyhough, Marco Stroppa, Philippe Hurel, Ivan Fedele και Alejandro Vinao.
Το 2002 κέρδισε το βραβείο “Villa Médicis Hors Les Murs” για τις ΗΠΑ, ενώ, το 2004, δούλεψε ως συνθέτρια-ερευνήτρια στη Νέα Υόρκη και τη Βοστώνη, με αντικείμενο τα διαδραστικά συστήματα που σχετίζονται με την διεύθυνση ορχήστρας.
Από το 2008 ώς το 2010 δούλεψε στο IRCAM πάνω στο ερευνητικό της σχέδιο με τίτλο “Mask”. Σε αυτό το πλαίσιο εφάρμοσε την ιδέα της «ηχητικής μάσκας» για τη φωνή· μια σύνθεση τεχνολογικών εργαλείων και φωνητικών τεχνικών από διαφορετικές πολιτισμικές πρακτικές (προφορική παράδοση, κλασική μουσική, avant-garde και punk).
Δίδαξε μουσική σύνθεση και ηλεκτροακουστική μουσική στο Πανεπιστήμιο McGill του Μόντρεαλ, στην Έδρα Schulich Διακεκριμένου Επισκέπτη Καθηγητή όπου και διηύθηνε Στούντιο Ψηφιακής Σύνθεσης στο ίδιο πανεπιστήμιο (2017-18).
Έργα της έχουν παιχτεί σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως Γαλλία, ΗΠΑ, Γερμανία, Αυστρία, Ιαπωνία, Ελλάδα, Πολωνια, κτλ.
Περισσότερες πληροφορίες:
H Δανάη Στεφάνου φτιάχνει αυτοσχέδιους ήχους και κείμενα. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου συντονίζει, μεταξύ άλλων, τα Σύνολα Πειραματικής και Αυτοσχεδιαζόμενης Μουσικής (σ.π.Α.Μ.*), τις διαθεματικές ερευνητικές πρωτοβουλίες Critical […]