by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης
Μοιραστείτε
by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης
Μοιραστείτε
Του Δημήτρη Κόκκινου
Η Στέλλα Δαλαμπίρα γεννήθηκε στις Σέρρες το 1982.
Σπούδασε πιάνο, με τη Φανή Καραγιάννη, και ανώτερα θεωρητικά, με τους Κωνσταντίνο Τσούγκρα (Αρμονία, Αντίστιξη) και Κώστα Σιέμπη (Φούγκα).
Είναι διπλωματούχος Σύνθεσης (Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης ~ καθηγητής: Κωνσταντίνος Τσούγκρας).
Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια (1) Πιάνου και Μουσικής Ερμηνείας, με τους Γ. Χατζηνίκο, Ν. Αστρινίδη, Δ. Τουφεξή, Δ. Δημόπουλο, L. Boyajieva, Φ. Καραγιάννη και (2) Μουσικής Ανάλυση και Σύνθεσης, με τους Β. Κίτσο, Ι. Παπαδάτο, Κ. Τσούγκρα, Κ. Σιέμπη, Δ. Δημόπουλο, B. Blonski.
Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ., ενώ φοίτησε και στην Παιδαγωγική Σχολή του ιδίου ιδρύματος.
Διδάσκει πιάνο, ανώτερα θεωρητικά (Αρμονία, Αντίστιξη, Φούγκα) και μουσικολογικά μαθήματα (Ιστορία, Μορφολογία, Οργανολογία) στο Ωδείο ‘Εν Τέχνη’ (Θεσσαλονίκη), στη Μουσική Σχολή Πυλαίας ‘Βιβή Θεοφιλίδου’, στο Νέο Ωδείο Κοζάνης, στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας (παράρτημα Θεσσαλονίκης).
Έργα της έχουν παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (από τους Patricia Surmann, Φ. Καραγιάννη, Ο. Καρύδη, Κ. Τσιφοδήμου, Γλ. Κουτούλα, Χρ. Κατίδου κ.ά.), στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (από το Ensemble Logos).
Το έργο της Fragment, παρουσιάστηκε, τον Μάιο του 2018, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής.
Στο άλμπουμ της Φανής Καράγιαννη με τίτλο Contemporary Greek Music for Solo Piano (Phasma 0044) συμπεριλαμβάνεται και μια σύνθεσή της για πιάνο.
Στο βιβλίο με τίτλο Τέσσερις συνθέτες δημιουργούν για νέους ερμηνευτές (Νάκας, 2022), μεταξύ των τριάντα συνθέσεων για πιάνο που απευθύνονται σε σπουδαστές από την Προκαταρκτική έως και τη Μέση, συμπεριλαμβάνονται δημιουργίες και της ίδιας.
H Δανάη Στεφάνου φτιάχνει αυτοσχέδιους ήχους και κείμενα. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου συντονίζει, μεταξύ άλλων, τα Σύνολα Πειραματικής και Αυτοσχεδιαζόμενης Μουσικής (σ.π.Α.Μ.*), τις διαθεματικές ερευνητικές πρωτοβουλίες Critical […]