by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης

Μοιραστείτε

by Αλέξανδρος Καψοκαβάδης

Μοιραστείτε

Καλογερόπουλος Τ. (1998). Το Λεξικό της Ελληνικής Μουσικής – Από τον Ορφέα έως σήμερα (τ. 5)

Η πιανίστα, συνθέτις και παιδαγωγός πιάνου, με μεγάλη εθνική προσφορά, Μαρία Στούπη, γεννήθηκε στην Κέρκυρα, το 1931.

 

 Κόρη Ηπειρώτη ιστορικού (βραβευμένου από την Ακαδημία Αθηνών), σπούδασε πιάνο με τον Γεράσιμο Ρομποτή, στην Πάτρα, όπου φοιτούσε στο εκεί Αρσάκειο.

 

Αργότερα, στην Κέρκυρα, διδάχτηκε από τον Αλέξανδρο Γκρεγκ και τη Σοφία Πιέρρη. Μετά το τέλος των σπουδών της στην Αθήνα (Εθνικό Ωδείο), πήγε με τον σύζυγό της, Χρήστο Νικολαϊδη (βιολιστής μουσικής ακαδημίας στη Βιέννη), για περαιτέρω σπουδές. 

 

Έχει πάρει μέρος σε πολλές εκδηλώσεις ανά την Ελλάδα, δίνοντας συναυλίες και διαλέξεις (Βρετανικό Ινστιτούτο Κέρκυρας, Εορτές Λόγου και Τέχνης Λευκάδος, στις Σέρρες, τη Δράμα, τη Θεσσαλονίκη). 

 

Δίδαξε πιάνο στα ωδεία Εθνικό και Ελληνικό, στη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, στη Λευκάδα και στο Απολλώνιο Ωδείο. 

Παράλληλα, έδωσε με τον σύζυγό της πολλές συναυλίες και διαλέξεις στα σχολεία, στο πλαίσιο του αγώνα τους για ελληνική μουσική παιδεία.

 

Πιστεύοντας ότι οι δεσμοί της ελληνικής γλώσσας με τη μουσική είναι άρρηκτοι, έχει δημιουργήσει παιδαγωγικό σύστημα ώστε «το ελληνόπουλο να διδάσκεται μουσική από την ίδια τη γλώσσα του». Με αυτό το σύστημα, που βασίζεται στον Υποδώριο αρχαιοελληνικό τρόπο, το παιδί, μαθαίνοντας μουσική μέσα από τις ελληνικές λέξεις και φράσεις, διδάσκεται τη μουσική θεωρία και γίνεται ικανό να συνθέσει τη δική του μουσική. Το σύστημα παρουσιάστηκε στο Διεθνές Μουσικοπαιδαγωγικό Συνέδριο της Κύπρου (1998) και εντυπωσίασε τους Αγγλο-αμερικάνους συνέδρους, οι οποίοι ζήτησαν να τους αποσταλεί μεταφρασμένο στην αγγλική γλώσσα. Έχει, δε, εκδοθεί από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Μουσικής σε μικρό μέγεθος και με συμπυκνωμένη ύλη που το καθιστά ευχάριστο για δάσκαλο και μαθητή. 

 

Έχει επίσης εκδώσει: Mαθαίνω μουσική (τεύχη α΄ και β΄), Ελληνικά παιδικά κομμάτια για πιάνο (Παπαγρηγορίου-Νάκας), Ελληνική μέθοδος πιάνου και αυτοσχεδιασμού Σεικίλου επόμενα Α (τα δύο τελευταία από τις εκδόσεις ‘Πελασγός’), Ορφικοί Ύμνοι, Η ΡοδιάΤραγούδια και χοροί για πιάνοΕργασίες μαθητών

 

Έχει συνθέσει έργα (ανέκδοτα) για βιολί & πιάνο, κλαρίνο & πιάνο, βιολί-τσέλο & πιάνο, για παραδοσιακά έγχορδα και πολυφωνικά τραγούδια (σε πεντατονικές ηπειρώτικες κλίμακες), τραγούδια σε στίχους αρχαίων Ελλήνων ποιητών, σε στίχους νεότερων Ελλήνων ποιητών… Έχει αρθρογραφήσει σε περιοδικά, γενικά για την ελληνική μουσική και, ειδικά, για το φλέγον ζήτημα της ελληνικής μουσικής παιδείας.

Σχετικές καταχωρήσεις